VÕIDUSÕIDUPÄRAND

OMA KOHA LEIDMINE

1964. a alustasime võistlemist Vormel 1 sarjas. See ei olnud lihtne - kuid ka mitte päris võõras, sest meie mootorrattad osalesid võistlustel Isle of Man TT. Ja jälle tõestasime, et osavõtt annab kogemusi, mis viivad võidule.

VAJA ON LEIDA VALEM

Konkurentsivõimeline auto vajab konkurentsivõimelist mootorit.

1963. a näis, et olime selle leidnud - V12, R270E. See valmistati algselt Lotuse jaoks, kuid 1964. a sai Honda teada, et British Company enam Honda mootoreid ei kasuta. See oli meie esimene tagasilöök, kuid mitte lõpp. Teekond alles algas.

RA270 ON SÜNDINUD

Töötasime väsimatult uue võistlusauto arendamise nimel. Appi tõttas ka võidusõidulegend Jack Brabham, kes testis uut RA270 Suzuka ringrajal.

Kui Vormel 1 sõitja Ronnie Bucknumist sai meie uue auto piloot, astusime 1964. a juulis Saksamaa Grand Prix'l võistlustulle. Lõpuks jõudis ka Honda maailma kõrgeimale võidusõidulavale.

“EDU SEISNEB ÜHEKSA-KÜMMEND ÜHEKSA PROTSENTI LÄBI-KUKKUMISES”

Need on Soichiro Honda sõnad – enam täpsemalt väljendada pole võimalik.

60-ndate alguse Volmel 1 andis meile karme õppetunde: avariid, pidurite tõrked, ülekuumenemine ja rikkis käigukastid. Õppisime kõigist vigadest, tegime parandusi, testisime ja veel kord testisime, kuni olime jälle võistlusrajal. 1965. a valmis meie uus auto – RA 272.

Esimene võit

Mehhiko Grand Prix 1965

Honda võistlustiim eesotsas pilootide Richie Gintheri ja Ronnie Bucknumiga liikus aina edasi ning arenes ja õppis kogemuste najal. 1965. a 24. augustil nähti meid juba Mehhiko Grand Prix stardijoonel, RA 272 rooli taga istus Richie Ginther. Just tema ületas finišijoone esimesena ning tõi meile esimese Vormel 1 võidu.

VÕIDUSÕIDU-PISIK

Kui see nakkab, siis nakkab ta korralikult.

Olime võistlusrajal ka järgmistel aastatel ning 1967. a võitsime taas - seejärel tegime pausi. 1980-ndatel naasime võistlussporti, 1986. a võitsime konstruktorite karika ning 1988. a püstitasime 11 järjestikkuse võiduga rekordi. Meie võidukäik jätkus kuni 1992. aastani, mil loobusime võistlemisest.

Võidusõit on meil aga veres ning eemale jääda on raske, eriti kui kogemustepagas on nii suur. 2000. a olime taas rajal, kuni 2006. aastani kihutasid meie parimate mootorite ja tehasetoe najal Vormel 1 meeskonnad BAR ja Jordan. Meie inseneridel ja tehnikutel oli au töötada maailma parimate võidusõitjatega. Sellesse nimekirja kuuluvad Surtees, Laffite, Mansell, Prost, Piquet ja Senna - hindamatu kogemus.

FINISIJOON EI OLE VEEL LÕPP

Miks me ei olnud piisavalt kiired? Mis juhtus käigukastiga? Mis süütega juhtus?

Kui me kaotame, siis me otsime põhjust – samuti siis, kui võidame. Selle teabe põhjal parandame oma autode kvaliteeti ja muudame need ka tavasõitjate jaoks turvalisemaks. See on meie kohus. Just esmalt seetõttu võistleme Grand Prix sarjas. Just seetõttu osaleme kõigil mootorispordivõistlustel alates Motokrossist kuni Moto GP-ni ja Dakarist kuni WTCC-ni. Võidusõit toob arengu ning meile ei piisa kunagi ainult võidust – nii pärast kaotust kui ka võitu on eesmärk saada paremaks.

TAGASI SINNA, KUHU KUULUME

Sest võidusõit on see, mis viib edasi.

Honda ei suuda kaua võidusõidust eemale hoida. Kuna meile meeldis potentsiaalne võimalus õppida tipptasemel hübriidse F1 ajastust, liitusime 2015. aastal uuesti F1ga ning McLareni meeskond andis meile jälle kord šassii.

Ülesanne vastu võetud
Oleme läbinud tõelised tuleristsed. Soichiro Honda ütles, et „edu on 99% ebaõnnestumist” ja viimaste aastate jooksul on meil olnud piisavalt katsumusi. Kuid meie mootor on muutumas järjest kiiremaks ja kuna alustasime 2018. aastal koostööd ambitsioonika Toro Rosso meeskonnaga, loodame peagi järjestuses ülespoole liikuda.

Sel aastal, mis on esimene meie esialgsest kolmeaastasest partnerlusest Toro Rossoga, sõidavad Brendon Hartley ja Pierre Gasly võidusõiduautoga STR13. Esialgsed katsetused on juba osutunud positiivseteks ja meeskond on kindel, et 2018. aastal saadab neid selles pilkupüüdvas autos kiire edu.

 

 

Sel aastal sõidame võidu koos meeskonnaga Toro Rosso. „Koostöö tegemine sellise suure ettevõttega, nagu seda on Honda, on suur eelis,” ütles tiimipealik Franz Tost.