Scroll

Pressiteade

HONDA PÜHENDUB EUROOPAS TÄIELIKULE ELEKTRIFITSEERIMISELE 2025. AASTAKS

  • • Honda teatab eesmärgist muuta 2025. aastaks kõik oma Euroopas müüdavad autod elektrifitseerituks. 
  • • Esitleti Honda e Prototype'i, mis tähistab järgmist sammu Honda elektrifitseeritud tehnoloogia kasutuselevõtul.
  • • Honda teatab Euroopa energiahaldusalase äritegevuse väljaarendamisest.
  • • Teatati partnerlusest ressursside koondaja Moixa ja laadimisspetsialisti ubitricityga uue ettevõtmise raames.
     

Honda astus täna Genfis lavale, et teatada oma elektrifitseerimiseesmärkide saavutamise edasisest kiirendamisest. Ettevõte teatas kavatsusest võtta 2025. aastaks elektriajamid kasutusele kõigis oma Euroopas müüdavates autodes. See uus eesmärk tugineb ettevõtte 2017. aasta eesmärgile muuta 2025. aastaks kaks kolmandikku müüdavatest autodest elektrifitseerituks ning seab selle kindlalt Honda 2030. aasta kontseptsiooni raames teatatud üleilmse elektriautodele ülemineku etteotsa.  

Tänasel pressikonverentsil kõneledes ütles Honda Motor Europe'i vanemasepresident Tom Gardner: „ ... alates kõnealuse esimese lubaduse andmisest 2017. aasta märtsis on elektriautodele üleminek märgatavalt hoogustunud. Keskkonnaprobleemid suurendavad endiselt nõudlust puhtamate transpordilahenduste järele. Tehnoloogia täiustub vaibumatult ja inimeste arvamus autost hakkab muutuma.“

 

Esitleti Honda e Prototype'i

Lisatõestust Honda elektrifitseerimiseesmärgist nähti Honda e Prototype'i kujul. Esimest korda Genfis esitletud auto annab aimu Euroopa turule mõeldud Honda esimesest seeriatootmises olevast akuga elektrisõidukist. Linnasõidukiks mõeldud auto konkurentsivõimeline sõiduulatus on üle 200 km ja kiirlaadimisfunktsioon tagab 80% sõiduulatuse vaid 30 minutiga. Sellel on tänu sportlikule tagaveole ka Hondale iseloomulik sõidudünaamika. Honda e Prototype'i tootmisversiooni esitletakse selle aasta lõpu poole. 

Täishübriidtehnoloogia lisatutvustus 

2019. aasta alguses esitles Honda edukalt uhiuut CR-V Hybridi, mis kasutab kahe mootoriga i-MMD-täishübriidtehnoloogiat. Honda ootuste kohaselt on täishübriidtehnoloogia väga oluline täieliku elektrifitseerimise eesmärkide saavutamisel 2025. aastaks.

Honda arendab välja energiahaldusalast äritegevust Euroopas

Honda kasutas Genfi pressikonverentsil võimalust jagada esimesi üksikasju oma Euroopa jaoks väljaarendatava energiahalduslahendustega seotud äritegevuse kohta.  Kõnealune teadaanne tugineb Power Manageri kahesuunalisele laadimiskontseptsioonile, mida esitleti esimest korda 2017. aastal Frankfurdi autonäitusel. 

Honda kavatseb luua mitmeid energiahaldustooteid ja -teenuseid, mis pakuvad terviklahendust nii elektriauto klientidele kui ka teenuseosutajatele Euroopas.

Tom Gardner ütles: „See on Honda jaoks oluline samm. Meie eesmärk on pakkuda tööstusharu parimaid uuendusi, tuues turule energiateenused ..., et luua lisaväärtus nii elektrisüsteemi operaatoritele kui ka elektriauto klientidele.“

Honda on teinud koostööd EVTECiga, et arendada edasi kahesuunalist Honda Power Manageri tehnoloogiat (ühildub akutoitega elektriautodega nagu Honda e Prototype) ning kavatseb lähiaastatel pakkuda kaubanduslikku versiooni.
Honda teatas ka lepingust kahe välispartneriga:

- Moixa – ettevõte, mis spetsialiseerub ressursside koondamise tehnoloogiale, võimaldades klientidel saada kasu oma elektriauto aku juhtimise ja mahutavuse jagamisest; 

- ubitricity – laadimislahenduste, sh linnatänavatel laadimise uuendusliku viisi suurim tarnija.

Järgmine samm on alustada tehnoloogiliste lahenduste teostatavusuuringuid Ühendkuningriigis Londonis ja Saksamaal Offenbachis. Edasistest edusammudest teatatakse eeldatavasti selle aasta lõpu poole. 

Toimetaja märkused

Teave Moixa kohta

Moixa (www.moixa.com) on Ühendkuningriigi suurim nutiakude ettevõte. Moixa valmistab nutiakusid ja GridShare'i tarkvara akude ja elektriautode nutika laadimise haldamiseks. GridShare® haldab üle 50 MWh, mis on saadud elamuakudest 6000 kodus Ühendkuningriigis ja Jaapanis, olles üks maailma suurimaid virtuaalseid elektrijaamu. Tarkvara kasutab igapäevase laadimise õppimiseks ja optimeerimiseks tehisintellekti, kasutades ära vähese CO2-heitega ressursse ja ööpäevatariife. GridShare'i platvorm võimaldab kommunaalettevõtetel koondada ja hallata suurt aku- ja elektriautoparki, et osutada paindlikke teenuseid abiteenuste turgudele.
 
Moixa valiti hiljuti 13 900 ettevõtte seast Global Cleantech 100 ettevõtete hulka ja see on viimasel kahel aastal kogunud rahalisi vahendeid üle 16 miljoni Inglise naela, kaasa arvatud Jaapani suurimate ettevõtete tehtud investeeringud. Ettevõte on saavutanud enneolematuid tulemusi energiasalvestuse valdkonnas tänu 12 aastat kestnud uurimistegevusele ning 6 miljoni Inglise naela ulatuses antud grantidele ja katseprojektide toetustele ning üle 20 patendi koondamise, nutika salvestamise ja elektriauto optimeerimise peamise tehnoloogia jaoks.

Teave ubitricity kohta

ubitricity – Gesellschaft für verteilte Energiesysteme mbH: Knut Hechtfischeri ja dr Frank Pawlitscheki eesmärk 2008. aastal ubitricity asutamisel oli võimaldada elektriautodel laadida (taastuvressurssidest saadud energiat kasutades) kõikjal, kus nad pargivad. Praegu on ettevõte üks suurimaid elektriautode laadimise ja arvete esitamise nutikate lahenduste pakkujaid. ubitricity kombineerib sellist tehnilist vilumust nagu mobiilse elektriarvesti väljaarendamine digiteerimise võimalustega. Tulemus on tehniliselt lihtsamad ja odavamad laadimispunktid, võimaldades laadimistaristut laiendada laiaulatuslikult tänavavalgustuspostide abil. Peale selle lahendab kõnealune viis sõidukipõhiste arvete esitamise probleemi autopargi haldajate ja kinnisvaratööstuse jaoks. Samuti võimaldavad mobiilsed elektriarvestid muuta elektriautod elektrivõrgu jaoks nutikateks salvestajateks, mis on taastuvenergia arendamise põhikomponent. www.ubitricity.com