Scroll

PRESSITEADE

 2018 CR-V

1. Tutvustus: maailmas enim müüdud linnamaasturi täiesti uus mudel

2. Elegantne ja sportlik välisilme tuttava silueti ning tipptasemel salongiga

3. Võimas bensiinimootor pakub ökonoomsust ja pingevaba juhitavust 

4. Seni kõige täiustatum CR-V šassii, mis pakub kaasahaaravat dünaamikat ja eeskujulikku sõidumugavust

5. Täiustatud tehnoloogia parandab CR-V reaalseid nelikveo sõiduomadusi ja maastikuvõimekust

6. Oma klassi tõhusaim ruumikasutus seni suurimas CR-V salongis

7. Tööstusharu parim põhivarustusse kuuluv ohutusvarustus Honda Sensing™

VAATA LÄHEMALT >> 

1. Tutvustus: maailmas enim müüdud linnamaasturi täiesti uus mudel  

  • Täiustatud mugavus, funktsionaalsus ja ühenduvus 
  • Rohkem ruumi ja esimest korda on saadaval seitsmekohaline mudel 
  • Bensiinimootor pakub oma klassi parimat kombinatsiooni jõudlusest ja ökonoomsusest

Alates esimese põlvkonna mudeli turule toomisest 1995. aastal on Honda CR-V edenenud maailma enim müüdud linnamaasturiks . Menuka kompaktmaasturi uusim täiustus on välja töötatud klientide ootuste ületamiseks tänu täiustatud ja ainulaadsetele omadustele. Uue CR-V varustusse kuulub nüüd arvukalt tipptasemel tehnoloogiat ja ülimat kõike hõlmavat kvaliteeti. 

CR-V välisilme on värske ja rafineeritud ning sellel on avaramad jõulised rattakoopad, teravamad kapoti ja tagumiste veerandpaneelide jooned ning Honda tootepere uusim „nägu“ koos iseloomuliku esitulede kujundusega.

Uus mudel viib salongi kvaliteedi, rafineerituse ja ruumikuse uuele tasemele – samuti pakutakse bensiinimootoriga nelikveolistele mudelitele esimest korda seitsme istmekoha võimalust. Võrdluses tippbrändide toodetega pakub uus CR-V paremat sõidukvaliteeti, tundlikumat rooli, paremat juhitavust ning müra, vibratsiooni ja jäikuse paremat haldamist. Igati täiustatud uus CR-V pakub senisest suuremat mugavust, funktsionaalsust ja ühenduvust.

Salongi muudavad märkimisväärselt ruumikamaks uue CR-V veidi suuremad välismõõtmed, pikem teljevahe ja laiem rööbe. Oma klassi tõhusaimat ruumikasutust rõhutavad külluslik ruumikus kõigi sõitjate jaoks ning laiem pakiruum koos sügavama laadimisalaga. Uus kaheastmeline pakiruumi põrand võimaldab luua lameda pinna suuremate esemete veoks ning elektriline käedvaba-tagaluuk teeb ligipääsu pakiruumile lihtsamaks.

Nutikad funktsioonid muudavad uue CR-V igapäevase kasutamise hõlpsamaks. Näiteks saab tagaluugi avanemise kõrgust reguleerida, et vältida kokkupuudet madalate lagedega. Salongi paindlikkust suurendab kolmefunktsiooniline keskkonsooli panipaik ning teise istmerea seljatugede ühe nupuga 60 : 40 jaotusega kokkuklappimise võimalus teeb laadimise kiiremaks ja lihtsamaks.

Alusraami konstruktsioon hõlmab Honda ainulaadset uue põlvkonna ACE™-i (Advanced Compatibility Engineering) kerestruktuuri, mis kasutab kokkupõrkeenergia ühtlasemaks jaotamiseks omavahel ühendatud konstruktsioonielementide võrgustikku. Peale selle kuulub kogu mudelivaliku põhivarustusse Honda Sensing™ oma klassi arvukaimate aktiivohutus- ja juhiabisüsteemidega, mis ühendavad juhi abistamiseks radari ja kaamera teabe.

2. Elegantne ja sportlik välisilme tuttava silueti ning tipptasemel salongiga

  • Värske välisilme tänu pikemale teljevahele ning suurematele velgedele ja rehvidele, mis annavad jõulise ja sportliku hoiaku
  • Moodne ja dünaamiline linnamaasturi välimus, mille puhul on eemaldatud tarbetud jooned
  • Täiustatud aerodünaamika, kaasa arvatud CR-V-l esimest korda kasutusele võetud Honda Active Shutter Grille'i süsteem.
  • Tipptasemel salongist õhkub jõudu ja tugevust ning see on viimistletud väga taktiilsete materjalidegaTäiesti uuel Honda CR-V-l on säilinud maailmas enim müüdud linnamaasturile tuttav siluett, mis on edasi arendatud elegantseks ja sportlikuks. Uue CR-V väliskujundus on värske ning sellel on avaramad rattakoopad ning teravamad kapoti ja tagumiste veerandpaneelide jooned, samuti Hondale iseloomulik esitulede kujundus.

Uue CR-V peamine kujunduspõhimõte oli luua moodne ja dünaamiline linnamaastur, mis oleks ka väga funktsionaalne. Honda eesmärk oli pakkuda rafineeritust ja elegantsi koos puhta ja nüüdisaegse kujundusega, mille puhul on eemaldatud tarbetud jooned.

Üks inseneride tehtud põhimuudatusi oli teljevahe pikendamine 30 mm võrra. See muudatus mitte ainult ei muuda salongi ruumikamaks, vaid aitab anda linnamaasturile jõulisema hoiaku ning rattad on nüüd paigutatud nurkadele lähemale. Suurte velgede ja rehvide kombinatsioon ning lühike tagaülend ja kaks summutitoru jätavad autost sportlikuma mulje.

Ees hõlmab julge kujundus uusima Honda tootepere „nägu“, kaasa arvatud tugevat tiibade kujundust ja iseloomuliku esitulede kuju ning põhivarustusse kuuluvaid LED-tulesid. Esiosa kitsast iluvõret raamib pidevate vormidega eesmine põrkeraud, millel on oma eelkäijaga võrreldes puhtamad pinnad. Kapoti teravad kontuurid juhivad pilgu voolujoonelisele süvistatud esiklaasile, kust alates katusejoon voogab taha tagaluugi spoilerini. 

Kere tagaosa on tugevamate kontuuridega võrreldes eelmise põlvkonna CR-V-ga ning lisaks on kõigi nelja ratta kohal laiemad rattakoopad. Dünaamilist välimust rõhutavad kõrge trimmis küljejoon, mis suurendab selle all olevat ruumi, ning läikiv iluliist, mis kulgeb esirataste tagant auto tagaosani tõusvas joones.

Auto tagaosani jõudmisel teeb see aknajoone ülaosas pöörde ja kulgeb paralleelselt tagaluugi kontuuriga. Kroomitud liist pöördub järsult tagasi, ühinedes akende allosas keskjoonelt üles suunduva kaarega, suurendades veelgi sportlikku ilmet.

Tugevate vormidega tagumised LED-tuled kaarduvad ümber auto tagaosa, et tagaklaasi kummalgi küljel tekiks L-tähe kuju. Seda viimistleb kroomliist, mis kulgeb laternaklaaside vahel oleva tagaluugi laiuses.

Kliendid saavad valida kaheksa kerevärvi vahel: tavavärv Rallye Red, metallikvärvid Lunar Silver, Modern Steel, Cosmic Blue ja Premium Crystal Red ning pärlmuttervärvid Platinum White, Crystal Black ja Premium Agate Brown.

Olenevalt varustusest on saadaval 17-, 18- ja 19-tollised valuveljed ning kõrgema varustustasemega autode põhivarustusse kuulub klaasist panoraamkatus.

Täiustatud aerodünaamika
Täiesti uus Honda CR-V on oma klassi kõige aerodünaamilisem sõiduk* ja see töötati välja arvutusliku vedelikudünaamika simulatsioonide, mudeli tuuletunneli katsete ja Honda esimese täismõõdus tuuletunneli, mis sisaldab sõidulinti, katsete abil.

Kitsad A-piilarid tasakaalustavad tugevat küljejoont ja raamivad süvistatud esiklaasi kaunilt süvendatud klaasipuhastite kohal. Koos hoolikalt vormitud eesmise põrkerauaga vähendatakse õhutakistust kapoti esiserva läheduses. Uimekujulise antenniga voolujoonelist katusejoont täiendavad mootori alumine kate ja põhjakate, mis võimaldavad õhul CR-V kohal ja all sujuvalt voolata, vähendades seeläbi õhutakistust ja parandades stabiilsust.

Tagumise põrkeraua servade kontuurid jätkuvad auto keskosa suunas ning lõpevad tugevate voltidena kummalgi küljel. Koos tagatulede laternaklaaside kerest kõrgemale kerkivate servadega aitavad need voldid õhuvoolu külgedelt puhtalt eemale juhtida. Funktsionaalne spoiler tagaluugi ülaservas vähendab veelgi tagaosas takistust. Õhutakistuse üldine vähenemine võrreldes eelmise CR-V-ga vähendab ka kerepaneelide ja eendite tekitatud undamist, aidates seeläbi kaasa nii kütusekulu vähenemisele kui ka salongi vaiksemaks muutmisele.

Auto esiosas kroomitud Honda märgi all on Honda „Active Shutter Grille`i“ süsteem, mis vähendab kütusekulu. Vaikimisi hoiab süsteem aerodünaamika parandamiseks ribakatikud võimalikult palju suletuna, isegi linnasõidul. Ent vajaduse korral rakendab süsteem elektroonilist samm-mootorit, et avada mootoriruumi õhuvoo laskmiseks ribakatikuid nii palju kui vaja. Keskprotsessor jälgib mootori jahutusvedeliku, käigukastiõli ja kliimaseadme peamisi temperatuurinäitajaid, et kindlaks määrata katikute ideaalne olek.

Tipptasemel salong
Tugev rõhuasetus näidikupaneeli ja armatuurlaua horisontaalsele paigutusele parandab salongi ruumikuse tunnetust. Stiilsest kujundusest õhkub jõudu ja tugevust ning väga taktiilsete materjalide mitmekesisus tugevdab suurepärast õhkkonda. 

Kallis ja peente õmblustega pehme paneel kulgeb kogu salongi laiuses, selle poolitab läikivmust ehis ning uksepaneelide ülemistes osades on pehmed katted juhi ja kõrvalistuja mugavuse tagamiseks. Honda on suurendanud eesistujate jalaruumi, seades armatuurlaua kõige alumised osad kõrgemale.

Uksepaneelidele ja armatuurlaua alumisse ossa paigaldatud voolujoonelised ja rafineeritud puiduefektiga iluliistud lisavad veidi loodusliku värvi. Läikivad metall-liistud kaunistavad õhuavade raame, roolil olevaid ehiseid, uksekäepidemeid ja kliimaseadme paneeli, lisades nõnda kaasaegset viimistlust. Põhivarustuses on esmaklassilised istmekatted mustast plüüskangast, samal ajal kui kõrgema varustustasemega mudelitele saab valida musta või elevandiluu värvi kvaliteetse nahksisustuse.

Honda on muutnud ekraani paigutuse eelmise põlvkonna CR-V-ga võrreldes otstarbekamaks. Nüüd on vaid üks keskne puuteekraan lisaks läbi rooli nähtavale 7-tollisele multifunktsionaalsele juhi info keskkonnale (DII). Samuti on lihtsustatud juhtnuppude paigutust, mille hulka kuulub lihtne kliimaseadme juhtpaneel puuteekraani all.

Omaklassi parimat ettepoole nähtavust võimaldab eelmisest mudelist 10 mm õhemate A-piilarite kasutamine, et parandada väljavaatenurka. Honda on siiski suutnud tänu ülitugeva terase kasutamisele säilitada piilarite suurepärased ohutusomadused. Samuti on parandatud vaadet teele üle kapoti tänu juhile nähtamatu kerepinna 60 mm vähendamisele.

Täielik ühenduvus nutitelefoniga
Uue CR-V teise põlvkonna Honda Connecti tarkvara pakub täiustatud intuitiivset juhtimist ning nutitelefoni täielikku sujuvat ühendamist nii Apple CarPlay kui ka Android Auto kaudu.

Apple CarPlayga ühendamine tähendab seda, et nüüd lisab Honda Connect sõiduelamusele iPhone'i funktsionaalsuse, pakkudes liidest CR-V sisseehitatud ekraani kaudu. Juhid saavad hankida juhiseid, teha kõnesid, saata ja vastu võtta sõnumeid ning kuulata muusikat puuteekraanilt või Apple'i Siri häälkäskluste abil. 

Android Auto on loodud pakkuma juhtidele lihtsat ja intuitiivset viisi Android-nutitelefonide kasutamiseks nii puute- kui ka häälliideste kaudu, vähendades tähelepanu kõrvalejuhtimise võimalust. Toetatud funktsioonide hulka kuuluvad Google Maps, Google Now, sõnumiedastus, muusika ja mitu muud populaarset rakendust, olenevalt turust.

Multifunktsionaalne juhi info keskkond
Rooli ees paikneb näidikupaneel, mille juurde kuulub suur värviline 7-tolline TFT-LCD multifunktsionaalne juhi info keskkonna (DII) keskne ekraan ning mille külgedel paiknevad jahutusvedeliku temperatuuri ja kütusetaseme näidikud. Uus juhi info keskkond sisaldab suurt digitaalset spidomeetrit ja lineaarset tahhomeetri näidikut. Juhi info keskkonna alumises pooles on nn sisuvöönd, kus juht saab sirvida ja valida mitmesugust teabe- ja meelelahutussüsteemi sisu, kaasa arvatud navigatsioonijuhised, SMSide ja e-kirja teksti kuvamine (sh häälaktiveeritavad vastused), muusikapala teave, nutitelefoni kontaktid, nelikveosüsteemi olek ja nutikas sõiduki hooldusteave.

Multifunktsionaalnel juhi info keskkonnal kuvatava teabe sirvimiseks ja valimiseks on rooli vasakul kodaral pöidlaga kasutatavad juhtnupud. See annab juhile võimaluse sirvida juhi info keskkonna valikuid ja kohandada sätteid, teha tähestikupõhiseid otsinguid (näiteks kontaktide või muusikapalade seas) ning valida eelisteavet, mida näidikupaneelil kuvada. Rooli vasakul kodaral on ka sisseehitatud Bluetooth®3 HandsFreeLink®-i telefoni juhtnupud. Kuna pöidlaga kasutatavad juhtnupud ja DII ekraan paiknevad juhi vaateväljas, vähendab see tähelepanu kõrvalejuhtimist teel olles.

Rooli paremal kodaral olev teine pöidlaga kasutatav juhtnupp juhib kohanduva kiirushoidiku ja sõidurajal püsimise abisüsteemi sätteid.

* (Honda ettevõttesiseste katsete andmed)

3. Pingevaba juhitavus koos võimsa ning ökonoomse bensiinimootoriga.

  • 1,5-liitrine VTEC TURBO bensiinimootor pakub oma klassi parimat võimsuse ja ökonoomsuse kombinatsiooni
  • Täiustatud tehnoloogia parandab tundlikkust ning vähendab hõõrdumist ja kaalu
  • Honda uusim CVT-käigukast pakub vahetumat lineaarset ülekande tunnetust

Uus CR-V kasutab Honda 1,5-liitrist VTEC TURBO bensiinimootorit, mida nähti esimest korda uusimal Honda Civicul ning mida on kohandatud spetsiaalselt CR-V jaoks loodud turboülelaaduri lisamisega. See pakub märkimisväärset ja oma klassi parimat võimsuse ja ökonoomsuse kombinatsiooni ning sel on arvukalt tehnoloogilisi lahendusi optimaalse juhitavuse ja optimaalsete sõiduomaduste saavutamiseks.

VTEC TURBO võimsus on 173 hj (127 kW) pööretel 5600 p/min kuuekäigulise käsikäigukasti (6MT) korral ja 193 hj (142 kW) pööretel 5600 p/min CVT-mudelite korral. Suurim pöördemoment on 220 Nm pööretel 1900–5000 p/min 6MT korral ja 243 Nm pööretel 2000–5000 p/min CVT korral.

Uus VTEC TURBO mootor pakub üht oma klassi parimat keskkonnasäästlikkust. Ametlik CO2 heitmetekogus on 143 g/km kuuekäigulise käsikäigukastiga esiveolisel mudelil, 149 g/km kuuekäigulise käsikäigukastiga nelikveolisel mudelil ja 158 g/km CVT-ga varustatud autodel, mille põhivarustusse kuulub nelikvedu. NEDC kombineeritud tsükli kütusekulu on 6,3 l / 100 km kuuekäigulise käsikäigukastiga esiveolisel mudelil, 6,4 l / 100 km kuuekäigulise käsikäigukastiga nelikveolisel mudelil ja 6,8 l / 100 km CVT-käigukastiga nelikveolisel autol.

Võimsuse suurenemine võrreldes eelmise bensiinimootoriga CR-V-ga tähendab seda, et uus auto pakub paremaid sõiduomadusi ning märkimisväärselt suuremat ökonoomsust. Kiirendus 0–100 km/h toimub 9,3 sekundiga, tippkiirus on 211 km/h. 

VTEC TURBO mootori täiustatud tehnoloogia optimeerib võimsust ja ökonoomsust, suurendades tundlikkust ning vähendades samal ajal sisemist hõõrdumist ja kaalu.

Silindriplokk ja väntvõll
Kerge survevalu-alumiiniumist silindriplokk üksikute tugevdatud raamlaagrikaantega vähendab kaalu ning malmist silindrihülsid suurendavad vastupidavust. Stantsitud terasest valmistatud kerge väntvõlli laagrikaelad on sisehõõrdumise vähendamiseks mikrolihvitud.

Plokikaas ja klapimehhanism
Kerge DOHC-plokikaas on valmistatud survevalu-alumiiniumisulamist. Tänu otse plokikaande valatud väljalaskekanalitele puudub vajadus tavalise eraldi väljalaskekollektori järele. Madala hõõrdeteguriga ja vaikse tööhäälega kettülekandega käitatakse kahte ülalasetsevat nukkvõlli ja nelja klappi silindri kohta. Nukkvõlli ajam on hooldusvaba kogu mootori kasutusea kestel. Kaalu vähendamiseks kasutatakse uusimaid õhukeste seintega õõnsaid nukkvõlle.

Kütusekulu ja heitkoguste vähendamiseks ning võimsuse suurendamiseks on väljalaskeklapid täidetud naatriumiga. Klapivarre sees olev kamber sisaldab naatriumit, mida jahutab väljalaske jahutussärk. Kuna klappi jahutatakse sisemiselt, ei ole vaja rikastatud kütusesegu – turbomootoritele kehtiv üldine nõue -, et aidata väljalaskeklappe jahutada. Tulemuseks saadud lahjem küttesegu vähendab heitmetekoguseid ning suurendab ökonoomsust ja võimsust. 

Dual-VTC reguleerib eraldi ja pidevalt nii sisse- kui ka väljalaskeklappide ajastust sõiduoludega sobiva optimeeritud põlemise tagamiseks. Klappide ülekatet saab suurendada või vähendada olenevalt mootori kiirusest ja koormusest, et suurendada vajaduse korral mootori võimsust, tundlikkust või ökonoomsust. 

Kolbide jahutamise- ja hõõrdumist vähendav tehnoloogia
Mootori kolvid aitavad säilitada stabiilset põlemist ning suurendavad ökonoomsust tänu nõgusatele kolvipeadele. Kergete kolbide seeliku konstruktsiooni on hoolikalt optimeeritud, et vähendada edasi-tagasi liikuvate detailide kaalu, ning samuti on ainulaadse mustri järgi peale kantud hõõrdumist vähendav kattekiht, mis vähendab vibratsiooni ja suurendab kasutegurit. 1,5-liitrise VTEC TURBO mootori kolbe jahutatakse altpoolt suunatud topelt õlidüüside abil ning ioonpinnatud kolvirõngad aitavad vähendada hõõrdumist kasuteguri suurendamiseks.

Tasapinnaline hoonimine vähendab veelgi kolbide ja silindrite hõõrdumist, luues ülisileda pinna. Tasapinnalisel hoonimisel kasutatakse kahte lihvimisprotsessi tavapärasema üheetapilise protsessi asemel. See parandab ka mootori pikaajalisele kulumisele vastupidamise omadusi. 

Madala viskoossusega õli (0W-20), spetsiaalne kaheastmeline õlipumba piirdeklapp, hõõrdumist vähendavad õlitihendid, erikonstruktsioonilised madala hõõrdeteguriga kolvirõngad, hõõrdumist vähendav nukkvõlli kett ja kerge väntvõll aitavad samuti tagada suurepärast üldist kasutegurit.

Väikese inertsi ja ühe spiraalkambriga turboülelaadur elektrooniliselt juhitava heitgaaside möödavooluklapiga
Võrreldes teiste väikese töömahuga turbomootoritega on VTEC TURBO turboülelaadur kompaktsem ja väiksema läbimõõduga turbiiniga. See on maksimaalse tundlikkuse tagamisel kohustuslik. Ühe spiraalkambriga korpuse kujundus aitab turboülelaaduril tekitada ülerõhku isegi seguklapi suhteliselt väikese avatuse ja madalate mootoripöörete korral. Peale selle võimaldab elektriliselt juhitav heitgaaside möödavooluklapp suurendatud survet täpselt kontrollida.

Optimeeritud CVT-automaatkäigukast
Lisavarustusse kuuluv CVT-automaatkäigukast on loodud kasutamiseks Honda uusimate VTEC TURBO mootoritega. Käigukast sisaldab topelt võnkesummutitega hüdromuhvi, mis parandab rafineeritust ja juhitavust ning tagab sujuva kohaltkiirenduse. 

Võrreldes tavaliste CVT-süsteemidega, mis tihti tekitavad kiirendamisel kummipaela tunnet, annab Honda uusim CVT-käigukast edasi täiesti teistsuguseid, vahetumaid ja tuttavaid mootori pöördeid koos astmelise ülekandearvu efektiga, mis omakorda tagab lineaarsema reaktsiooni. CVT tundlikkuse ja tagasiside eesmärk on pakkuda samasugust tunnetust nagu on topeltsiduriga käigukastide puhul.

Honda CVT-l on kaks lisaprogrammi, mis pakuvad olukorrast olenevaid ohutuse ja juhitavuse täiustusi.
 
Pidurdamisel käigu varajase allavahetamise süsteem (Early Downshift During Braking, EDDB) kasutab pidurdamisel juhi abistamiseks mootorit. Kui süsteem tuvastab pidurisüsteemi poolt käivitatud aeglustamise, mäest laskumise või kurvide läbimise, suurendab EDDB automaatselt mootori pöördeid mootoriga pidurdamiseks. Seejärel võimaldab see uuesti kiiresti kiirendada pärast aeglustamist või kiiresti kiirendada pärast kurvi läbimist.
 
„Fast Off“ hindab seda, kui kiiresti juht vabastab gaasipedaali, ja hoiab mootori pöördeid, et pidurdada mootoriga olukordades, kus juht on pedaali kiiresti vabastanud. Kõnealust süsteemi on põhjalikult katsetatud Euroopa mitmerealistel kiirteedel. Näiteks tunneb „Fast Off“ ära, kui juht on valmis mööduma ees liikuvast sõidukist, kuid ei suuda lõpetada manöövrit kõrvalrajal oleva sõiduki tõttu. Kui juht vabastab kiiresti gaasipedaali, et lasta tagaoleval sõidukil mööda sõita, säilitab „Fast Off“ kõrged mootori pöörded, et valmistuda möödasõidumanöövri lõpetamiseks.

 

4. Seni kõige täiustatum CR-V šassii, mis pakub kaasahaaravat dünaamikat ja eeskujulikku sõidumugavust

  • Šassii on senisest kergem ja jäigem, võimaldades dünaamika täiustatud seadistamist
  • Alusraam on valmistatud uue põlvkonna ülitugevast terasest täiustatud dünaamika ja kokkupõrkekindluse tagamiseks
  • Uuenduslikud koostemeetodid suurendavad jäikust ning parandavad müra, vibratsiooni ja jäikust (NVH).
  • Täiesti uus vedrustus pakub mugavust ja sõidurõõm
  • Oma klassi parim salongi viimistletus, mis hõlmab müra summutamist

Täiesti uus CR-V põhineb Honda uusimal šassiikonstruktsioonil, mis on CR-V jaoks valmistatud šassiidest kõige rafineeritum ning tagab selle, et auto pakub kaasahaaravat sõiduelamust ja eeskujulikku sõidumugavust. 

Kerge ja jäik konstruktsioon võimaldab madalat raskuskeset tänu täiustatud esi- ja tagavedrustusele, uutele juhtsüsteemidele ja uuele muutuva ülekandearvuga roolisüsteemile. Honda uusim nelikveotehnoloogia – Real Time AWD with Intelligent Control System™ – koos suurema kliirensiga pakub CR-V ainulaadset igasugusel maastikul sõitmise võimekust.

Väikese inertsiga äärmiselt jäik alusraam võimaldab uut kerekonstruktsiooni, milles on kasutatud kergeid ülitugevaid tööstusharu kõige täiustatumaid materjale. Honda tegi tihedat koostööd uue põlvkonna ülitugeva kuumstantsitud terase tarnijaga. Kõnealune teras suurendab tugevust ja vähendab kogu kereraami üldkaalu. Kuumstantsitud ülitugeva terase kasutamine suureneb eelmise CR-V 0%-lt peaaegu 9%-ni uuel mudelil. Uues CR-V-s on ülitugeva 780 MPa, 980 MPa ja 1500 MPa terase kombineeritud kasutus 36% võrreldes eelmise mudeli 9%-ga.

Uus täiustatud kandevkere
CR-V alusraami uue konstruktsiooni alus on suurepärased materjalid ja täiustatud konstrueerimisprotsessid, tänu millele on loodud šassii, mis on eelmise põlvkonna CR-V omast kergem ning mille väändejäikus on suurenenud 25%. Kandevkere jäikus aitab oluliselt parandada auto muljetavaldavaid müra, vibratsiooni ja jäikuse (NVH) omadusi.

Samuti kasutatakse kerekoosteprotsessil uudset ja väga tõhusat ühendamismeetodit. Kõigepealt pannakse kokku kogu siseraam, seejärel välisraam ja lõpuks liigendid. See erineb kereraami tavapärasest koostemeetodist, mille kohaselt pannakse kõigepealt kokku välisraam, seejärel siseraam ja liigendid. Uus tootmistehnoloogia aitab suurepäraselt suurendada kere üldist jäikust. 

Lühisamm-keevitusel jäävad punktõmblused kandevkere üliolulistes kohtades üksteisest 20 mm kaugusele, võrreldes tavapäraste 40–45 mm vahedega. See aitab jäikust ja vastupidavust veelgi suurendada. 

Tänu neile kujunduse, konstrueerimise ja tootmise uuendustele suureneb kere üldine paindejäikus 35% võrreldes eelmise põlvkonna CR-V-ga ja väändejäikus 25%. See omakorda annab suurepärase võimaluse seadistada suurepäraste sõiduomaduste ja juhitavuse tagamiseks vedrustust ning aitab tagada Euroopa kvaliteedi ja rafineerituse standardite järgimist.

Nauditav dünaamika ja eeskujulik mugavus
Uhiuus vedrustus ja kere suurem jäikus aitavad tagada kõige kaasahaaravamat ja nauditavamat sõiduelamust, mida CR-V-ga kunagi on kogetud. Sõidumugavus on eelkäijaga võrreldes parem tänu uuele mehaanilisele seadistusele ja sellele, et on lisatud täiustatud tehnoloogia vetruvuse suurendamiseks. 

Suuremat stabiilsust aitavad saavutada laiem kere ja pikem teljevahe, mida täiendab suuremate velgede ja rehvide kombinatsioon. Hoolimata 35 mm suuremast kliirensist on uue CR-V raskuskese eelkäijaga sarnane. 

Rafineeritud alusraam on CR-V mudelite ajaloos kõige juhikesksema dünaamika optimeeritud alus. Konstrueerimismeeskond kavatses luua lineaarse reaktsiooniga väga kiire linnamaasturi kontseptsiooni „one motion, one input“ („üks liigutus, üks sisend“), mis keskendub vahetule ja prognoositavale dünaamilisele elamusele.  

Esivedrustus, mis on MacPherson tüüpi, tagab suure külgjäikuse lineaarse juhitavuse jaoks ja väikese pikijäikuse optimeeritud vetruvuse tarbeks. Kahe ristvõlliga, muudetava ülekandearvuga elektrilise võimendiga hammaslattrool, mis on ka uusimal Honda Civicul, on spetsiaalselt seadistatud CR-V ja Euroopa turgude jaoks. Kahe ristvõlliga süsteem annab erakordse tagasiside ning reageerib kohe, parandades lineaarsust, sujuvust ja täpsust.

Vibratsiooni kandumist roolile vähendab roolisamba läbimõõdu suurendamine 30 mm-ni – 36% laiem kui eelmisel CR-V-l – ning kerge võimendimootori paigutamine kahe ristvõlliga hammaslatile, mitte tavapärasesse kohta roolisambal. Manööverdusvõime väikesel kiirusel on parem ning servast serva pöörded on vähenenud 26% ehk 2,3 pöördeni.

Tagaosas pakub täiesti uus tagumine mitmikhoobvedrustus  suuremat geomeetrilist stabiilsust prognoositaval suurel kiirusel sõitmisel, suurepärast sõidumugavust ja lineaarsemat juhitavust koostöös elektrilise roolivõimendiga. Jäik tagumine põikstabilisaator kannatab ka senisest järsemaid külgpõikeid  ja vähendab kereõõtsumist, samal ajal kui uus „ujuvalt“ kinnitatud abiraami konstruktsioon parandab müraisolatsiooni võrreldes eelmise CR-V-ga.

Ette ja taha on paigaldatud ka tavaliselt luksusklassi sõidukitele mõeldud vedeliktäidisega puksid, mille tulemuseks on suurepärane sõidumüra summutamine ning kere vibratsiooni täiustatud kontroll.

Kõigile neljale rattale on paigaldatud eelmise CR-V-ga võrreldes suuremad pidurid – ees 296 mm läbimõõduga kettad ja taga 300 mm läbimõõduga kettad – ning lisaks on paigaldatud elektriline pidurivõimendi (EBB), mis pakub oma klassi paremat pidurdusjõudu ja tunnetust. EBB seadistab pidurdusjõudu sõiduki kiiruse ja juhi käitumise järgi ning suudab tekitada hüdraulilise surve kiiremini ja väiksema pedaalivajutusega kõigis pidurdusolukordades võrreldes tavapäraste süsteemidega.

Erksa juhitavuse abisüsteem (Agile Handling Assist, AHA)
Honda erksa juhitavuse abisüsteem (AHA) paigaldati CR-V-le esimest korda. Elektrooniline stabiilsussüsteem on spetsiaalselt Euroopa turu jaoks seadistatud, et kajastada tüüpilisi teekatte tingimusi ja sõidustiile. See pakub vaevu hoomatavat diskreetset abi ohutuse suurendamiseks ning sõiduki sujuvama ja prognoositavama käitumise tagamiseks väikestel ja suurtel kiirustel ning nii kergete kui ka järsemate rooliliigutuste korral.



Oma klassi parim salongi viimistletus
Täiesti uus alusraam aitab tagada oma klassi vaiksema ja rafineerituma salongi. Müra, vibratsiooni ja jäikuse (NVH) omaduste eeskujulik haldamine on müra ja vibratsiooni tekke ja nende kerestruktuuri kaudu ülekandumise vähendamise ning ulatuslike heliisolatsioonimeetodite tulemus.

Mootorimüra aitab vähendada CR-V-l esimest korda kasutatud aktiivne mürasummutus (Active Noise Cancellation, ANC), mis kuulub kogu mudelivaliku põhivarustusse. ANC on loodud vähendama salongis madalasageduslikku müra. See kasutab sellise mootorimüra jälgimiseks kahte salongis olevat mikrofoni ning suudab seejärel tekitada selle summutamiseks täpselt ajastatud pöördfaasis helisignaale. Süsteem toimib auto töötamise ajal, olenemata sellest, kas helisüsteem on sisse või välja lülitatud.

Mootorimüra leevendavad veelgi spetsiaalsed eesmised, külgmised ja tagumised kapotitihendid, kapoti isolatsioonipaneel, mootori põhjakate ja armatuurlaua spetsiaalne isolatsioonimaterjal. Salongis aitab välismüra summutada ühes tükis vaipkate.

Strateegilistesse kohtadesse paigutatud kerehermeetikud, A-, B- ja C-piilarite sees olevad mürasummutajad ning kerega tasapinnas olev esiklaas aitavad saavutada salongis üldist vaikust. Piilarites olevad summutajad vähendavad müra kandumist põrandalt salongi, samal ajal kui 360 kraadi vormitud kolmekordsed uksetihendid vähendavad tuulemüra ja parandavad isolatsiooni. Samuti on tihendid iga külgakna alumistes esi- ja taganurkades, et täita kere ja klaasi vahelisi tühimikke ning vähendada veelgi müra sissetungimist.

Suurte kerepaneelide vormimisel kasutatakse arvuti abil koostatud simulatsioone (Computer aided engineering, CAE), mille eesmärk on vähendada undamist. Müra summutavad põhjakatted ja summutajad eesmistes ja tagumistes rattakoobastes ning salongi ja pakiruumi põrandates vähendavad veelgi teemüra ja vibratsiooni.

 

5. Täiustatud tehnoloogia parandab CR-V reaalseid nelikveo sõiduomadusi ja maastikuvõimekust

  • Suurem kliirens võrreldes oma eelkäijaga
  • Honda nelikveo tarkvara uusim versioon parandab maastikuvõimekust ja kurvide läbimise võime
  • Nelikveosüsteem lülitub suurema ökonoomia tagamiseks välja, kui tagarataste pöördemoment ei ole vajalik.

Uue CR-V maastikuvõimekust parandab veelgi alusraami konstruktsioon, sest see pakub eelkäijaga võrreldes suuremat kliirensit, mis ei mõjuta raskuskeset. 

Auto kliirens on 191 mm esiveolistel mudelitel ja 201 mm nelikveolistel mudelitel. Mõlema suurendamise tõttu on auto asend 35 mm kõrgem kui eelmisel CR-V-l. Kliirensit on osaliselt aidanud parandada suuremate velgede ja rataste kombinatsioonid, millest õhkab samuti jõulisemat hoiakut.

Honda uusim nelikveotehnoloogia – „Real Time AWD with Intelligent Control System“™ – on kalibreeritud pakkuma optimaalset kütusesäästlikkust ja juhitavust. See toetab sujuva ja ökonoomse sõidu tagamiseks esivedu, isegi igapäevaoludes, näiteks nelikveo rakendumisel kohaltvõtul.

Nelikveosüsteemis kasutatakse mitmekettalist sidurit, mis ühendab kardaanvõlli tagadiferentsiaaliga ning mida käitab hüdropumba elektrimootor. Selle kerge ja kütusesäästlik konstruktsioon pakub sõiduomaduste optimaalset tasakaalu koos suurema võimekuse ja turvalisusega nii maanteel kui ka maastikul, ilma jõuülekande massi tarbetult suurendamata. Kui pöördemomendi ülekanne tagaratastele ei ole vajalik, näiteks suurel kiirusel sõitmisel, lahutatakse mehaanilise hõõrdumise vähendamiseks tagaratastega ühendatud kardaanvõll.

Nelikveosüsteemi tarkvarauuendustega kaasneb võime kanda vajaduse korral kuni 60% pöördemomendist tagaratastele ning pöördemomendi üldine suurendamine süsteemi kaudu – kuni 10% 550 Nm-ni. Selle tulemuseks on paremad sõiduomadused väikese haardumisega oludes ning tundlikumad ja võimekamad mäkketõusu omadused.

Tarkvara kalibreeringu paranduste abil pakub uus nelikveosüsteem ka dünaamilisemat kurvide läbimist lengerdusandurilt saadud tagasiside kaudu, lisaks ajami lineaarsele juhtimisele.

 

 

6. Oma klassi tõhusaim ruumikasutus seni suurimas CR-V salongis

  • Pikk teljevahe ja laiem rööbe muudavad salongi märkimisväärselt ruumikamaks
  • Rohkem ruumi kõigile sõitjatele ning esimest korda on saadaval seitsmekohaline mudel
  • Oma klassi mahukaim pakiruum ja seni suurim laadimisala
  • Täiustatud praktilised omadused, kaasa arvatud ühe nupuvajutusega kokkuklapitavad istmed ja elektriline käedvaba-tagaluuk

 

Uus Honda CR-V tõstab salongi kvaliteedi, rafineerituse ja mitmekülgsuse lati kõrgele tänu eelkäijast veidi suurematele välismõõtmetele, mis muudab salongi märkimisväärselt ruumikamaks.

Kõikidel sõitjatel on ohtralt ruumi tänu laiemale rööpmele ja pikale, 2660 mm teljevahele – mis on eelmise mudeliga võrreldes 40 mm rohkem –, mis suurendab 50 mm võrra esimese ja teise istmerea vahekaugust. Juhil ja kõrvalistujal on 5 mm rohkem pearuumi ja 16 mm rohkem puusaruumi võrreldes eelmise põlvkonna CR-V-ga ning tagarataste ees oleva kütusepaagi lamedamad mõõtmed suurendavad teise istmerea sõitjate jalaruumi 50 mm võrra.

Uue CR-V esiistmete seljatugede kuju pakub juhile ja kõrvalistujale optimaalset mugavust, olles samal ajal võimalikult kitsad teise istmerea jalaruumi suurendamiseks. 

Esiistmetel sõitjatele pakutakse nelja asendiga elektriliselt reguleeritavat nimmetuge, mida saab reguleerida 80 mm vertikaalselt ja 35 mm pikisuunas. Saadaval on ka energiasäästlikud kiiresti soojeneva istmesoojendusega istmed: soojendusega istmepadjad esi- ja tagaistmel sõitjatele ning soojendusega seljatugedega juhile ja kõrvalistujale.

Esimest korda on Honda CR-V saadaval seitsmekohalise mudelina, kus kolmandal istmereal on suurepärane jalaruum, et sõitjad tunneksid end pikkadel sõitudel mugavalt. Laialt avanevad uksed ja sisseehitatud käepidemed salongis tagavad oma klassi hõlpsaima ligipääsu, samal ajal kui teise istmerea istmed libisevad kuni 150 mm ette, et luua suurem sisenemisava. 
Pakiruumi maht on oma klassi suurim koos seni suurima laadimisalaga CR-V mudeliseeria ajaloos.
Laadimisala on 160 mm laiem varasemast ja maksimum laadmissügavus koguni 1830mm - 250 mm rohkem, kui eelmisel mudelil (1800 mm seitsmekohalisel sõidukil).
See võimaldab peale mahutada 19,5-tollise raamiga mägiratta (see on 250 mm rohkem kui eelmisel mudelil).

Uued ühe nupuvajutusega 60 : 40 jaotusega kokkuklapitavad istmeseljatoed võimaldavad kiiremini ja hõlpsamalt laadida ning tagavad suurematele esemetele täiesti sileda põhjaga ruumi. Teise istmerea istmete iga osa saab ühe käega alla lasta; istme alaosa langeb põranda suunas, mis võimaldab klappida tagumised seljatoed tasapinnaliselt nende peale. Istme seljatoe saab samuti ühe käega tagasi püsti tõsta.

Palju nutikaid funktsioone muudavad CR-V senisest mitmekülgsemaks. Uut kaheastmelist pakiruumi põrandat saab mitut moodi seada – lame pakiruumi põrand ülemises asendis lihtsustab suuremate esemete pealelaadimist ning alumine asend, mille maksimaalne kandevõime on 100 kg, jätab rohkem ruumi kõrgemale lastile. 

Kõrgemal varustustasemel on saadaval elektriline käedvaba-tagaluuk, mille avanemiskõrgust saab seadistada. Omanikud saavad reguleerida CR-V elektrilise tagaluugi avanemiskõrgust soovitava kõrguseni olenevalt sellest, kui palju on auto ümber ruumi, mis on eriti kasulik madalate lagedega kitsastes kohtades või siis, kui sõiduki tagaosa on seina lähedal. Soovi korral võimaldab „Stop-and-hold“ -funktsioon peatada tagaluugi soovitud asendis, mis võimaldab avanemiskõrgust (kui on üle 1185 mm avatud) ajutiselt kontrollida, ilma et peaks seadistust programmeerima.

Uus kolmik funktsiooniline keskkonsool kohandub mitmesuguste nõudmistega. Konsooli aluse režiimis mahub sinna 5,5-tolline nutitelefon. Aluse saab paigutada ette- või tahapoole või kenasti ära peita, mis võimaldab kolme panipaiga konfiguratsiooni. Eespool olles katab nutitelefoni alus peamise panipaiga turvalisuse ja privaatsuse suurendamiseks. Tahapoole paigutades hoiab alus väiksemad esemed eraldi, võimaldades samal ajal juurdepääsu allpool olevale panipaigale. Kui alus on eest täiesti ära pandud, on panipaik käekoti või sülearvuti jaoks piisavalt suur.

Salongi neli USB-laadimispesa võimaldavad ühendada mitu telefoni, tahvelarvutit või muid isiklikke elektroonikaseadmeid. Esiistmetel sõitjatele on 1,5 ja 1,0 A USB-laadimispesad ning keskkonsooli tagaosas on teise istmerea sõitjatele kaks võimsat 2,5 A USB-laadimispesa. 

Salongis sõitjad saavad kasutada eriti mahukaid uksetaskuid – 48% pikemad ees ja 63% pikemad taga – mis sai võimalikuks tänu kõlarite uksepaneelidel veelgi kõrgemale viimisele võrreldes eelmise CR-V-ga.

 

7. Tööstusharu parim ohutusvarustus ja põhivarustusse kuuluv Honda Sensing™

  • CR-V on nüüd senisest turvalisem tänu uuele kerekonstruktsioonile ja täiustatud ohutussüsteemidele.
  • Jäigem, tugevam ja kokkupõrke korral vähem deformeeruva salongiga.
  • Honda Sensing™ pakub laialdasi aktiivohutusfunktsioone.
  • Saavutab eeldatavasti Euro NCAPi katses maksimaalse tulemuse.

Täiesti uus CR-V on valmistatud tagama tööstusharu parimat ohutust. Arendusmeeskonna edu laialdaste aktiivohutussüsteemidega varustatud oma klassi jäigima kere loomisel aitab eeldatavasti saavutada uusimal ja rangeimal Euro NCAPi ohutushindamisel viis tärni.


Kooskõlas Honda filosoofiaga „Turvalisus kõigi jaoks“ on samad passiiv- ja aktiivohutussüsteemid lisatud uue CR-V kõigile varustustasemetele. 

Erakordne ohutus rajaneb eriti tugeval ja jäigal alusraamil ning igas suunas kokkupõrkel turvalisuse tagamise („All Directions Collision Safety“) kontseptsioonil. Alusraami konstruktsioon hõlmab Honda ainulaadset uue põlvkonna ACE™-i (Advanced Compatibility Engineering) kerestruktuuri, mis kasutab kokkupõrkeenergia ühtlasemaks jaotamiseks omavahel ühendatud konstruktsioonielementide võrgustikku. Selline konstruktsioon aitab kokkupõrke korral vähendada salongiraamile üle kantavaid jõude, pakkudes suurepärast esi-, külg- ja tagakokkupõrkekindlust. 

Kuus turvapatja aitavad kaitsta sõitjaid kokkupõrke korral ning need hõlmavad selliseid süsteeme nagu i-SRS Airbag ja i-Side Airbag.

Täiesti uue CR-V passiivohutussüsteeme täiendavad Honda Sensing™-i aktiivohutus- ja juhiabisüsteemid, mis on Hondal esimest korda paigaldatud kõigile CR-V varustustasemetele. Honda Sensing™ on üks oma klassi täielikemaid ohutussüsteeme. See kombineerib radarilt, kaameralt ja arvukatelt tipptehnoloogilistelt anduritelt saadud teavet juhi hoiatamiseks ja abistamiseks võimalikes ohuolukordades.

Honda Sensing™-i aktiivohutussüsteemide hulka kuuluvad:
kokkupõrget leevendav pidurisüsteem (CMBS) – aitab autol peatuda, kui süsteem teeb kindlaks, et kokkupõrge eesoleva sõidukiga on vältimatu. Kostab hoiatussignaal ja vajaduse korral rakenduvad automaatselt pidurid;
Otsekokkupõrke hoiatus (FCW) – jälgib eesolevat teed, et hoiatada juhti võimaliku kokkupõrke eest, ning annab heliliste ja visuaalsete märguannetega juhile märku, et ta korrigeeriks kokkupõrke vältimiseks sõiduki trajektoori; 
sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatus (LDW) – tunnetab ära, kui auto kaldub oma sõidurajalt kõrvale ilma suunatuld näitamata, ning hoiatab juhti, et ta korrigeeriks sõiduki trajektoori;
teelt kõrvalekaldumise hoiatus (RDM) – kasutab esiklaasile paigaldatud kaamera andmeid, et teha kindlaks, kas auto kaldub oma sõidurajalt välja. See kasutab elektrilist roolivõimendit (EPS), et korrigeerida vajadusel trajektoori sõiduki oma sõidurajal hoidmiseks, ning võib teatud olukordades rakendada ka pidureid. Süsteem lülitub välja, kui tuvastab, et juht sai kontrolli tagasi;
sõiduraja hoidmise abisüsteem (LKAS) – aitab hoida sõidukit oma sõiduraja keskel, tuvastades monokulaarkaamera abil teekattemärgised ja korrigeerides vajadusel trajektoori, et sõiduk püsiks valgete joonte vahel;
distantsi jälgiv püsikiiruse hoidja (ACC) – võimaldab juhil seadistada soovitud kiirust ja järgida ees tuvastatud sõidukiga pikivahet, mistõttu saab kiirushoidikut kasutada kergetes muutuva kiirusega liiklusoludes;
liiklusmärkide tuvastus (TSR) – tuvastab ja tunneb automaatselt ära liiklusmärgid ning kuvab need armatuurlaual oleval juhi infoliidese ekraanil;
nutikas kiiruse limitaator (ISA) – kombineerib juhi seatud automaatset kiiruspiirangut liiklusmärkide jälgimise süsteemiga, et automaatselt kohandada sõiduki kiirus viimasel liiklusmärgil näidatud kiirusega;
intelligentne distantsi jälgiv püsikiiruse hoidja (i-ACC) – murranguline tehnoloogia, mida kasutati esimest korda 2015. aasta Honda CR-V-l, ennetab ja reageerib automaatselt teistele sõidukitele, mis tulevad mitmerajalistel maanteedel vahele. See teeb kaamera ja radari abil kindlaks teiste sõidukite asukoha teel ja rakendab kõrvalradadelt vahele trügivate sõidukite tõenäosuse ennustamiseks algoritmi, mis töötati välja Euroopa teid käsitleva põhjaliku uurimuse käigus. See võimaldab uuel CR-V-l turvalise ja mugava sõidu huvides kohandada automaatselt kiirust enne, kui teised sõidukid vahele trügivad.

Peale selle on uhiuuel CR-V-l järgmised ohutussüsteemid:
pimeda ala informatsioon – kasutab radartehnoloogiat, et tuvastada automaatselt juhi pimealas paiknevad sõidukid ja hoiatada juhti küljepeeglil oleva hoiatussümboli kaudu;
ristuva liikluse hoiatus – kasutab tagumisi külgmisi radarandureid juhi hoiatamiseks tagurdamisel lähenevate sõidukite eest;
mitmevaateline tagurduskaamera – tagab juhile tagurdamisel täieliku nähtavuse ja meelerahu; tavaline 130-kraadine vaade, lai 180-kraadine vaade ja ülalt-alla vaade.

Samuti kuuluvad põhivarustusse veojõukontrolliga sõiduki stabiilsuskontrolli süsteem (VSA®), mis tagab parema kontrolli sõiduki kiirendamisel, pidurdamisel ja kurvide läbimisel, ning kaudne rehvi tühjenemise hoiatussüsteem (TPMS).