Scroll

Pressiteade

Eesmärk saavutatud! Jenson Button kindlustas Honda viienda ja viimase kavandatud rajarekordi ettevõtmises Civic Type R Challenge 2018

Jenson Button lõpetas Honda Type R Challenge 2018 viienda rekordiga Hungaroringi võidusõidurajal.
Uus esiveoliste autode rajarekord Hungaroring GP ringrajal on 2 minutit 10,19 sekundit.
See rekord tugevdab Civic Type R-i positsiooni oma klassi kiireima autona.
Selle aasta viies rekordaeg saavutati tehaseseades autoga, millel olid all maanteerehvid.
Type R Challenge saavutas oma eesmärgi ja purustas viis rekordit viiel legendaarsel Euroopa ringrajal.

 

Viiendas ja viimases kogu Euroopas 2018. aastal toimunud kavandatud rajarekordite purustamise katsete seerias püstitas Honda Ungaris asuval Hungaroringi GP ringrajal esiveoliste seeriaautode uue rajarekordi ajaga 2 minutit 10,19 sekundit. Civic Type R-i roolis oli vormel 1 klassi maailmameister ja praegune NSX Super GT võidusõitja Jenson Button. Buttonile on see rada erilise tähendusega, sest sel ringrajal võitis ta 2006. aastal Hondaga oma karjääri esimese Grand Prix'.

Hungaroringi ringrada on 4,38 km pikkune käänuline ja kitsas rada. See hõlmab 180-kraadiseid kurve ja keerulist topeltkurvi, mis teeb sellest ühe tehnilisima ringraja Euroopas. Seal sai ideaalselt demonstreerida Civic Type R-i kohanduvat amortisaatorisüsteemi. Lisaks vedrustusele võimaldasid ainulaadne roolisüsteem ja täiustatud aerodünaamika Buttonil kindlustada Honda rajarekordi Grand Prix' ringrajal.

Jenson Button ütles rajarekordist rääkides: „Tulime siia Hungaroringile, kus ma 2006. aastal võitsin Honda roolis oma esimese vormel 1 võidusõidu, et püstitada uus esiveoliste seeriaautode rajarekord uue Type R-iga, ning mul on väga hea meel, et see meil õnnestus!“ 

Ta lisas Type R-i kohta järgmist: „Esimene asi, mida ma boksirajalt lahkudes märkasin, oli auto neutraalsus. Tulen keskkonnast, mis ei ole esiveole orienteeritud, ning seetõttu oli see minu jaoks hoopis teistsugune, aga kuna Type R on nii hästi tasakaalus, oli see kohe tõeliselt nauditav ja loomupärasem. 

Kõige enam üllatas mind see, kui hilja on võimalik selle autoga pidurdada. Ka käsikäigukast toimib tõesti hästi. Enamikul tänapäeva autodel ei ole käsikäigukaste, seetõttu oli tore nautida manuaalset tunnetust. Nii tunned alati palju suuremat sidet autoga.“

 

2016. aastal toimunud samalaadse ürituse käigus püstitas Honda eelmise põlvkonna Civic Type R-iga Hungaroringil algse ringiaja rekordi. Uus rekordaeg on viies esiveoliste autode rajarekord, mille Honda püstitas ettevõtmises Type R Challenge 2018. Sellega saavutas Honda eesmärgi, mille ta oli seadnud ettevõtmise jaoks, mis mõeldi välja pärast seda, kui 2017. aasta aprillis sai Type R-ist Nürburgring Nordschleifel kiireim seeriatootmises olev esiveoline auto läbi aegade kiireima ringiajaga 7 minutit ja 43,8 sekundit. Need kuus rekordit tugevdavad Civic Type R-i positsiooni oma klassi kiireima autona. 

Sel üritusel panid viis Honda võidusõidutšempioni auto proovile viiel Euroopa ringrajal, püstitades uued esiveoliste seeriaautode rajarekordid.  
WTCR võidusõitja Tiago Monteiro püstitas rajarekordi ajaga 2 minutit ja 1,84 sekundit Portugalis asuval Estorili ringrajal.
BTCC legend Matt Neal püstitas rajarekordi ajaga 2 minutit ja 31,32 sekundit Ühendkuningriigis asuval Silverstone'i ringrajal.
Jaapani Super GT tippsõtija Betrand Baguette püstitas rekordi ajaga 2 minutit ja 53,72 sekundit Belgias asuval Spa-Francorchampsi ringrajal.
WTCR võidusõitja Esteban Guerrieri püstitas uue rajarekordi ajaga 2 minutit ja 1,51 sekundit Prantsusmaal asuval Magny-Cours GP ringrajal.

Tegemist on Honda ajaloo suurima uue põlvkonna Civicu arendusprogrammiga, mille eesmärk on olnud algusest peale pakkuda kõige mõnusamat sõiduelamust kõigi Civic Type R-ide puhul. Võimas luukpära on endiselt oma klassi kiireim ja kõige parema kiirendusega auto. 

Button ütles lõpetuseks: „Uus Type R on lihtsalt suurepärane nagu alati ja kindlasti pole see kaotanud kübetki oma sarmist.“