Scroll

Pressiteade

British Touring Cari meister Matt Neal püstitas Silverstone GP ringrajal võistluse „Type R Challenge 2018” kolmanda rajarekordi

Esiveoliste autode uus rajarekord Silverstone GP ringrajal on 2 minutit ja 31,32 sekundit.
BTCC legend Matt Neal püstitas tehaseseades Type R-iga uue rekordi. 
Kolmas „Type R Challenge’i” rajarekord näitab, et Civic Type R on kiireim esiveoline tänavaauto.
„Type R Challenge 2018” jooksul on juba purustatud rekordeid Magny-Coursi ringrajal Prantsusmaal ja Spa-Francorchampsis Belgias.

 

Pärast kaht suurepärast tulemust Honda Civicu „Type R Challenge 2018” jooksul Magny-Coursi ja Spa-Francorchampsi ringrajal püstitas Type R Silverstone GP ringrajal Ühendkuningriigis esiveoliste autode uue rajarekordi 2 minutit ja 31,32 sekundit, purustades rekordi, mille püstitas eelmise põlvkonna Civic Type R sarnasel võistlusel 2016. aastal.

Type R-i roolis oli British Touring Car Championshipi kolmekordne võitja Matt Neal, kes sõidab praegu Honda Civic Type R-iga 2018 BTCC-l meeskonnas Halfords Yuasa Racing.

Silverstone GP ringrada on 5,89 km pikkune, kaasates pikki sirgeid ja kiireid kurve koos tehnilisemate osadega, mis nõuavad suurt täpsust. Võimas 2,0-liitrine VTEC TURBO mootor võimaldas Nealil kasutada ära pikkade sirgete eeliseid ja laiadest kurvidest kärmelt välja kiirendada.

 

Peale selle tähendab kiire ringrada, et võtmeteguriks on aerodünaamilised omadused, ning Civic Type R-i oma klassi parim tasakaal tõstejõu ja õhutakistuse vahel oli oluline eelis. Režiimis +R tagab kohanduv amortisaatorisüsteem jäigema ja kindlama sõidu, mis võimaldab Silverstone’i kurve kiiremini läbida.

Matt Neal rääkis rajarekordi püstitamisest: „Type R-i tõeline eelis avaldus kiiretes kurvides, kus aerodünaamiliste omaduste ja uue täiustatud vedrustuse kombinatsioon tagas suurepärase stabiilsuse. Kurvidesse, nagu Hangari sirge lõpus olevad Copse ja Stowe, saab siseneda kiiresti ja enesekindlalt.”

Neal lisas Type R-i kohta: „Type R-i teeb oma klassis parimaks tervik – kogu auto on tipptasemel. Eelkäijatega võrreldes on kasutusele võetud täiesti uus platvorm ning Honda on hoolikalt üle vaadanud ja täiustanud iga valdkonda. Tänu Multi-Linki tagavedrustusele on juhitavus ja stabiilsus paremad, sõiduk on varasemast aerodünaamilisem, raskuskese madalam. Auto on laiem ja pikem, tagasiside, mida juht saab roolimise kaudu, on parem, mootori võimsuse edastamine on tõhusam – see on samm edasi igas suunas.”

Rekordite purustamise katsetes „Type R Challenge 2018” osalevad veel endine vormel 1 maailmameister ja praegune NSX Super GT võidusõitja Jenson Button (Ühendkuningriik) ja WTCR-i võidusõitja Tiago Monteiro (Portugal).

Silverstone’i ringrajal saavutatud rekord on juba neljas ringiaja rekord, milleni on jõutud uue Honda Civic Type R-iga. Nimelt läbiti just Type R-iga 2017. aasta aprillis Nürburgring Nordschleife rada seeriatootmises olevatest esiveolistest autodest läbi aegade kiireima ringiajaga 7 minutit ja 43,8 sekundit. Selle järel toimus „Type R Challenge 2018” esimene sõit WTCR-i juhi Esteban Guerrieriga, kes püstitas Magny-Cours GP ringrajal Prantsusmaal seeriatootmises olevate esiveoliste autode uue rajarekordi 2 minutit ja 1,51 sekundit, enne kui Bertrand Baguette saavutas samas autos Spa-Francorchampsis Belgias rekordi 2 minutit ja 53,72 sekundit.

Uus Honda Civic Type R on jäänud truuks Honda tipptasemel luukpärade pärandile, olles omas klassis kõige parema kiirendusega ja suurima tippkiirusega. See kuulsat punast H-tähte kandev uhiuus auto valmis 10. põlvkonna Civicu arenduskava raames, mis on Honda ajaloo suurim, ning on loodud pakkuma nauditavat sõiduelamust sportluukpärade turusegmendis – seda nii maanteel kui ka võidusõidurajal.