HONDA MAAILM

UNISTUSTE JÕUD

Meie asutaja Soichiro Honda unistas alati tulevikust. Tavaliselt tegi ta seda tuleviku loomise ajal. Unistus algas siis, kui Soichiro nägi esimest korda autot. Ta pühendas ülejäänud elu sellele, et muuta oma unistus reaalsuseks.

 
 

Scroll

Unistuse loomine

Soichiro Honda oli praktiline loomeinimene. „Mul tulevad kõige paremad ideed siis, kui mu käes on mutrivõti.“

KAKS RATAST ON HEA

Honda esimene originaaltoode

Soichiro Honda omandas oma teadmised komponentide valmistamisel. Ta õppis kiiresti ja tema ettevõte õitses, kuid see hävines teise maailmasõja ajal, mistõttu pidi ta uuesti alustama. Seekord unistas ta suurelt. Ta ehitas esimese täielikult Honda valmistatud sõiduki, mootorratta Type A.

Jalgratta põhjal
Selle mootor oli ümberehitatud generaatoriks sõjaväe raadiosaatja jaoks. Jalgratast saatis kohe edu. Kui generaatoreid polnud enam kuskilt võtta, ehitas Soichiro ise mootori. 1948. aastal sündis Honda Motor Co. Ltd. Unistusest sai reaalsus.


 

INIMESTE VÕIM

Honda esimene auto

1960. aastateks oli Hondast saanud maailma suurim mootorrataste tootja. Kliendid soovisid nüüd lisa. Soichiro täitis nende soovid 1962. aastal kauni sportauto prototüübiga. See jõudis tootmisse järgmisel aastal ja kandis nime S500.

Aina edasi
Nõudlusega sammu pidamiseks oli kahe aasta pärast vaja uut tehast. Soichiro unistus õitses ja 1960ndad svingisid täies hoos.

 

AMEERIKA UNISTUS

Honda müümine ja valmistamine üle maailma

1959. aastal alustas Honda esimest korda müüki välismaal, rajades kontori Los Angelesi. Jaapani ettevõtjast oli saanud eksportija. American Honda hakkas peagi õitsema ja seda toetas klassikaline 1960. aastate reklaamikampaania „Hondal kohtad kõige toredamaid inimesi“. (See on tõsi …)

Edasi Euroopasse
1962. aastal teatas Honda kavatsusest ehitada oma esimene tehas väljaspool Jaapanit, asukohaks valiti Aalst Belgias. See avati järgmisel aastal ja Soichiro Honda tuli ise avatseremoonia ajaks kohale. Honda Motor Co. Ltd. oli vaid 15 aastat vana ja juba globaalne ettevõte.

 
 

American Honda Motor Co. Inc. rajati esialgu mudeli Honda Super Cub müümiseks. Kuid peagi sai selgeks, et USA oli pigem auto- kui mootorrattamaa.

Honda Civic oli kiire ja säästlik auto, mis vallutas Ameerika tormina. USA uute heitenormide tõttu saatis sõidukit tolleaegsete bensiinineelajatega võrreldes suur edu.

Meie meeldejääv reklaamlause aitas suurendada ikoonilise Honda Super Cubi müüki.

SEE, MILLEST UNISTUSED ON TEHTUD

NSX: Honda superauto.

1980. aastateks oli Hondast saanud üle maailma tuntud nimi. Honda otsustas seada eesmärgid ja ehitada superauto, millel poleks superauto puudusi. „Sportauto loomine on iga arendusinseneri unistus,“ ütles projekti juht Shigeru Uehara.

Näpunäited võidusõidust
Projekt kandis 1980. aastate jooksul nime „New Sportscar-eXperimental“ ehk NSX. Maailmameister Ayrton Senna andis projekti juures nõu, ja kui see 1989. aastal avaldati, olid arvustajad hämmelduses. Honda unistuste sportauto põhjustas rivaalidele unetuid öid.


 

Silmapaistev NSX – igas mõttes superauto.

Tugev ja kerge: hävituslennukist F-16 inspiratsiooni saanud algupärases NSX-is kasutati maailmas esimest korda täisalumiiniumist pool-monokokk-konstruktsiooni.