HONDA MAAILM

UNISTUS ALGAB

UNISTUSTE TÄITUMINE

Scroll

Kuidas Soichiro rajas Honda

Mootoriga jalgratastest ärilennukiteni 70 aastaga.

ESIMESED AASTAD

Geeniuse sünd.

1906: sündis Soichiro Honda
Fuji lähedal väikeses külas sepa perekonda sündinud Soichiro Hondale meeldisid väga masinad ja ta aitas oma isa jalgrataste parandamise ettevõttes. 

1922: eredad tuled, suur linn
Soichiro Honda lõpetas kooli ja suundus Tokyosse, kust temast sai mehaaniku praktikant. Kuue aasta pärast naasis ta koju ja avas oma töökoja.

1937: Honda esimene ettevõte
Soichiro asutas ettevõtte Tokai Seiki ja hakkas tootma kolvirõngaid. Ettevõtte kasvas jõudsalt, kuid seda tabas kahekordne ebaõnn: sõja käigus toimus pommirünnak ja kohe peale seda maavärin. Ettevõtte jäänused müüdi maha ja saadud rahaga asutati uus ettevõte: Honda Technical Research Institute.

1946: Honda number 1
Sõjajärgne Jaapan vajas transpordivahendeid, kiiresti ja odavalt. Soichirol tuli idee paigaldada jalgratastele generaator-mootorid. Nii lõi ta esimese Honda. Seejärel sai probleemiks nõudlusele vastamine.


 

KUI SOICHIRO NÄGI ESIMEST KORDA AUTOT, MILLEKS OLI FORD MODEL T, MUUTUS TEMA ELU IGAVESEKS. SELLE ÕLI OLI KUI PARFÜÜM

Mõned Honda algsed töötajad (koos peredega) Hamamatsu tehase ees 1948. aastal.

1947: Honda Type A
Esialgset mootoriga jalgratast arendati edasi. See muutus nutikamaks, stiilsemaks ja populaarsemaks. Paari kuu pärast ehitati Honda esimesel konveieriliinil Honda kujundatud mootor.

1948: sündis Honda Motor Company
Soichiro Honda sõlmis lepingu äripartneriga Takeo Fujisawa ja koos rajasid nad uue ettevõtte. Socihirost sai tootearendaja ja Fujisawa tõi partnerlusse vajalikud äriteadmised. Ettevõttel oli 34 töötajat, kuid üks ühine unistus.

1949: esimene uus Honda
Loodi esimene mootorratas, mille oli täielikult kujundanud ja arendanud Honda ning mis sai nimeks „Dream“ D-type.


 

KIIRE KASV JA GLOBAALNE HAARE

1950ndad.

1955: koht number 1
Hondast sai Jaapani suurim mootorrattatootja. Praegu on Honda maailma suurim mootorrattatootja, kellel on tootmisrajatised üle kogu maailma.

1956: mõtle globaalselt, tegutse lokaalselt
Paika pannakse juhtivad põhimõtted, mis kujundavad Hondat siiamaani. Kehtestatakse ettevõtte juhtpõhimõte: „Oleme pühendunud parima kvaliteedi ja samas mõistliku hinnaga toodete pakkumisele klientidele kogu maailmas.“

 

Meie esimene meretagune müügiesindus asus USAs Californias. Selles töötas vaid kaheksa inimest, kuid peagi müüdi selles tuhandeid mootorrattaid kuus.

1958: sündis superstaar
Honda Super Cub oli lihtne ja taskukohane mootorratas kogu maailma jaoks. Kuid tegemist polnud lihtsalt suurepärase nimega, mootorratta otseseid järeltulijaid toodetakse siiamaani. See tõi taskukohase liikuvuse massidele ja see on enim müüdud motoriseeritud transpordivahend, mis on kunagi loodud. Ehk ka kõige olulisem?

1959: Ameerika unistus
Maailma suurimat mootorrataste kaubamärki hakati esimest korda müüma välismaal, täpsemalt USAs. Los Angelesis asutati American Honda Motor Co. Inc.


 

VÕIDUTUNNE

1960ndad.

1960: unistuste loomine
Loodi Honda Motor Co. Ltd. tütarettevõte Honda R&D, mis tegeleb uurimis- ja arendustegevusega. Seda võiks nimetada Soichiro unistuste tehaseks.

1961: TT võidud
Soichiro ütles, et edu on 99% ebaõnnestumist. Meie debüüt Isle of Man TT võidusõidul oli pettumus, kuid me ei andnud alla. Kaks aastat hiljem läksime tagasi ja võitsime. See oli meie esimene võit rahvusvahelisel võidusõidul ja see ei jäänud mitte meie viimaseks: 1965. aastaks olime võitnud ka F1 Grand Prix' võidusõidul.

1962: globaalne tootmine
TT-l mootorratast saatnud edust joovastunult avasime oma esimese meretaguse tootmistehase Belgias Aalstis, et vastata järjest kasvavale nõudlusele meie mootorrataste järele. Oleme Euroopas ehitanud autosid kauem kui võiks arvata.

1963: kahelt rattalt neljale
Honda hakkas müüma sõiduautosid ja tarbesõidukeid. Vastupidav miniveok T360 avaldas muljet. Kiire sportauto S500 võitis südamed.

 
 

Honda RA271 oli meie esimene vormel 1 auto. Sellel oli 1,5-liitrine V12-mootor võimsusega üle 220 hj: seda ehitati vaid üks mudel ja nüüd on see näitusel Tokyo lähedal Motegi ringraja kõrval asuvas muuseumis Honda Collection Hall.

1964: Honda võidusõiduambitsioon
Vaid üks aasta pärast autotootjaks saamist astus Honda julge sammu võidusõidumaailma. Otsus valmistada oma šassii ja mootor tasus end peagi ära ja 1965. aastal viis Richie Ginther meid Mehhikos esimese võiduni.

1967: väike Honda ime
Nii armas, nii nutikas. Suurepäraste pöörete ja õhkjahutusega mootoriga linnaauto N360 pani aluse Honda sõiduautode eduloole.


 

KIIRE AASTAKÜMME

1970ndad.

1972: õige auto, õige aeg
Kompaktne esirattaveoga Civic oli 1970. aastate jaoks ideaalne auto. 10 põlvkonda ja 24 miljonit müüdud sõidukit, hiljem on see endiselt oluline ja populaarne.

1973: Honda asutajad jäid pensionile
Honda kaasasutajad Soichiro Honda ja Takeo Fujisawa jäid pensionile pärast 25 aasta pikkust karjääri juhtpositsioonil ning võtsid juhatuses nõuandva rolli. Soichiro jäi oma ettevõttes innukaks vaatlejaks kuni tema lahkumiseni 1991. aastal.

1975: palume mitte suitsetada
Tõime Põhja-Ameerikas turule suurepärase CVCC-mootori. Selle põlemistükkel oli niivõrd tõhus, et see ületas uute rangete puhta õhu regulatsioonide nõudeid ilma heitgaasi katalüsaatorit vajamata. See oli sensatsioon.


 

Honda ikoon: esimene Civic. Me oleme seda ehitanud 1972. aastast alates: nüüd oleme oma 10. põlvkonna juures. Civicu turuletoomisest alates oleme ehitanud üle 24 miljoni Civicu!

Algne Honda Accord oli tegelikult meie esimene kolmeukseline keskmise suurusega luukpära – Civic sai alguse kaheukselise sedaanina.

1976: suureks kasvamine
Avalikustati Honda esimene keskmise suurusega auto Accord. Seda pakuti alguses neljaukselise sedaani ja kolmeukselise luukpärana. Hiljem loodi ka viieukseline luukpära koos kupeeversiooniga, mis sai nimeks Prelude.

1979: sildade ehitamine
Honda alustas viljakat 15-aastast koostööd ettevõttega British Leyland, et jagada tehnoloogiat ning arendada ja ehitada koos Euroopas autosid. Järgnesid muud koostööd, kuigi me oleme endiselt uhked oma vaba hinge ja kompromissitu originaalse mõtlemise üle.


 

KÕRGTEHNO- LOOGILINE AASTAKÜMME

1980ndad.

1981: kaardil
Kas teadsid, et Honda leiutas maailma esimese kaardipõhise autode navigatsioonisüsteemi? Süsteemi Honda Electro Gyrocator pakuti Jaapani turu Accordides üle 10 aasta enne GPS-satelliitnavigatsioonisüsteemi loomist.

1982: elu Ameerikas
Honda alustas USAs mootorrataste tootmist 1979. aastal. 1982. aastal sai sellest esimene Jaapani kaubamärk, kes hakkas USAs autosid tootma. Ohio tehasega liitusid hiljem tehased Kanadas ja Mehhikos.

1986: legendaarne
Turule jõudis Honda esimene luksusauto, mida hakati USAs müüma uue kaubamärgi all, milleks oli Acura. See tegi Hondast Jaapani esimese autoettevõtte, kes rajas eraldiseisva luksusautode divisjoni.

 

1989: VOORUSLIK VTEC

HONDA NÄITAS, KUIDAS VALMISTADA VÕIMSAM JA SÄÄSTLIKUM MOOTOR, LUUES SÜSTEEMI VTEC.

1988. mudeliaasta Acura Legend Coupe'is kasutati ülisujuvat 24 klapiga 2,7-liitrist V6-mootorit. See aitas Ameerika Ühendriikides panna aluse luksuslikule Acura kaubamärgile.

1988: Honda F1 meistriklass
Kunagi varem ega ka hiljem pole keegi F1 hooajal niivõrd häid tulemusi saavutanud. McLaren-Hondas võitis 15 sõitu 16-st, meeskond võitis konstruktorite meistritiitli, Ayrton Senna sai 1988. aastal vormel 1 maailmameistriks ja tema meeskonnakaaslane Alain Prost jäi teiseks. Miks mitte 16 sõitu 16st? Keegi pole täiuslik ...

 

IKOONIDE AASTAKÜMME

1990ndad.

1992: valmistatud Euroopas
Euroopas avati kaks uut Honda tehast. Swindoni tehases Ühendkuningriigis ehitati Accorde ja Gebize tehases Türgis hakati tootma Civicuid. Praeguseks on Swindonist saanud viieukselise Civicu luukpära kodu.

1995: neljarattaline edu
Tootma hakati ikoonilist Hondat, milleks oli CR-V ehk Compact Recreational Vehicle (kompaktne vaba aja veetmiseks mõeldud sõiduk). Uudset kompaktset linnamaasturit saatis kohe edu ja praegu on sellest saanud enim müüdud linnamaastur. Honda ehitas sellele 1999. aastal järeltulija, milleks oli HR-V ehk High-Riding Vehicle (kõrge sõiduk).

1998: palju õnne sünnipäevaks, Honda!
Otsustasime oma esimese poolsajandi sünnipäeva tähistamiseks ehitada kingituse. Mis oleks selleks parem kui kaheistmeline sportauto? Võimas S2000 tõi S500 algse kabrioleti olemuse tänapäeva.


 

1990: SUPERSTAAR

SAABUS ENNEOLEMATU NSX. HONDA ESIMENE SUPERAUTO RIKKUS SPORTAUTODE MAAILMAS KEHTESTATUD TASAKAALU.

Honda S2000: tõeliselt suurepärane 50. sünnipäeva kingitus!

1999: pilk tulevikku
Meie insenerid ei ole keskendunud minevikule. Insight oli meie esimene bensiini ja elektri jõul töötav hübriid ning selle CO2-heitkogus oli uskumatult väike. See oli järjekordne Honda teedrajav saavutus: esimene Euroopas müüdav hübriidauto.


 

ROBOTID JA VÕIDUSÕIT

2000ndad.

2000: ASIMO lehvitas tervituseks
Avalikkuse ette jõudis esimene humanoidrobot ASIMO (Advanced Step in Innovative MObility), millest sai üks Honda tuntuimaid kuulsusi.

2001: R on mõeldud ringrajale
Euroopas avalikustatud sportauto Civic Type R. Selle maine kasvas kiiresti ja see kogus kuulsust. Hiljem hakati seda eksportima entusiastlikele klientidele kogu maailmas. Sõidukile on järgnenud kolm põlvkonda, millest uusim jõudis turule 2017. aastal.

2002: liitumine Jazziklubiga
Turule jõudis nutikas supermini Jazz. Selle keskel asuv kütusepaak tähendab, et ruumi kasutatakse enneolematult tõhusalt. Leidlikud Magic Seats-istmed esindavad Honda filosoofiat „man maximum, machine minimum“ ülimalt loomingulisel viisil.

2003: Honda suurepärane reklaam
Euroopas hakati näitama Honda telereklaami „Cog“ (Hammasratas). Sellest sai ajaloo üks kõige hinnatuim reklaamvideo. Reklaamile järgnes uue Accordi turuletoomine, mida pakuti i-CTDi-mootoriga, mis oli Honda esimene päris oma diiselmootor.


 

Honda punase logo „H“ leiab enamikult meie sportmudelitelt ehk Honda Type R-autodelt.

2006: Honda vesiniku jõul töötav superstaar
Honda insenerid olid juba kaua unistanud vesinikul põhinevast tulevikust, kuna see lubas vabaneda heitgaasidest ja akude laadimise vajadusest. 2006 FCX Clarity oli verstapost: esimene kaubanduslikult kättesaadav vesinikkütuseelemendi jõul liikuv auto.

 

PRAEGU

Honda jätkab rekordite purustamist.

2014: suur edu
Honda mootorrataste ja rollerite üleilmne kogumüük jõudis kolossaalse 300 miljonini. Suured numbrid olid mängus ka edaspidi: vaid aasta hiljem saime mootorrataste võidusõidus oma 700. Grand Prix' võidu.

2015: Honda tõusis lendu
Täide viidi Soichiro suurim unistus: esimene seeriatootmises HondaJet suundus taeva poole. Kuuekohalise ärilennuki lennuulatus on 2200 km ja tippkiirus 782 km/h, mis teeb sellest Honda kiireima transpordivahendi.

2016: sõidukite verstapost
Honda tootis sada miljonit autot. Kas Soichiro oleks osanud arvata, et kunagi ehitatakse nii palju tema nime kandvaid autosid?


 

Uusim Civic Type R on rekordilise ringiajaga 7 minutit ja 43,8 sekundit kuulsa Nürburgringi valitseja.

2017: täiustatud ja sportlik
Honda avalikustas uue NSX-i ehk kõrgtehnoloogilise superauto, mis oli samamoodi nagu algne mudel oma ajast ees. See on hübriidsuperauto, millel on V6-bensiinimootor ja kolm elektrimootorit. Paar kuud hiljem liitus NSX-iga uus Civic Type R, mis oli nii kiire ja võimas, et püstitas Saksamaal keerulisel Nürburgring Nordschleife rajal uue rajarekordi.

2018:70 aastat unistuste jõudu
Honda sai 70-aastaseks. Siiamaani on meie lugu olnud erakordne. Mis saab järgmise 70 aasta jooksul?